Inget ordentligt firande

Gårdagskvällen dårå. Hur gick i matchen? 1-1 efter ledning av oss till den 89:e minuten då de tilldöms straff och vi får en utvisning. Riktigt ordentligt surt, men vi förlorade i alla fall inte. Min egen insats? Relativt stabila 30+ minuter i andra halvlek, med ett skott mot mål (men tyvärr strumprullare utanför) samt en fin framspelning. Fast det kändes att jag varit sjuk och inte tränat på två veckor, det sög riktigt ordentligt i benen.

Efter matchen var det hem som gällde, eftersom Niclas tyckte att det var lite väl långt till Edsbro, vilket jag ju så klart förstod. Men jag fick å andra sidan lite möjlighet att fixa till mig etc vilket var skönt. Plockade sedan med mitt pick och pack och tog mig till Markim och Niclas, och därifrån drog vi direkt till tågstationen för att ta tåget till Vallentuna. Fixade lite grogg innan, och proppade ner allt i min påse från Systembolaget och iväg bar det!

Vi hängde så i Vallentuna i runt en timme och förkrökade utomhus (mysigt!) innan vi gick till M&G. Vi träffade en kille som jag träffade på Malins fest för två veckor sen, vilket ju var lite roligt, så med honom pratade vi också.

Väl på M&G träffade vi Kitty och Malin, och sen senare även Adam (och massa annat löst folk). Och så var det ju så klart karaoke, och Niclas körde Staten Och Kapitalet (vad annars?) och jag gav mig på Californication, och det gick riktigt bra måste jag säga. Sen att jag inte fick sjunga klart för att "det var andra som skulle sjunga och det var inte mycket tid kvar" sög ju helt klart. Jag hade ju planerat värsta luftgitarrsolot som jag inte fick genomföra.

Vi träffade lite folk som Vallentunagänget kände, bland annat en tjej som jag började hålla på med, retas först, hånglas sen. Men hon hade en irriterande vana att bitas i underläppen riktigt ordentligt hårt:


Kanske inte syns så bra nu då, men det är svullet och blodigt. Mums! Jag gav ju så klart tillbaka på henne, och drog henne i håret tills hon kved, men det fick hon fan ta. Det är helt klart skumt att jag alltid lyckas hitta tjejer som ska hålla på och göra illa en... Visst, nu tycker jag om det, men någon måtta får det vara! Det blev heller inget mer än third base, men det funkar det med. Det blev med andra ord inget riktigt tvåmånadersfirande för min del.

Vi sov sedan hos Adam (precis vid stationen där vi parkerade bilen), och åkte sedan därifrån runt 14 idag. Då drog vi till Markim för att måla folkracebil, och det gick riktigt bra måste jag säga.

Förebilden:


Efterbilden:


Svart som synden! Nu ska det målas en gång till, men det får Niclas fixa själv.

Nu är jag i alla fall hemma, har käkat sallad från pizzerian, och lyssnar på All That Remains. Bra tider!

Just det, märkte att Emma tagit bort och blockat mig på Messenger, intressant... Antar att hon vill komma över, eller nåt... Det blir säkert bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0