Why if it isn't Mr. Red Hot Poker

Alltid lika roligt att jobba en kväll då det är något större TV-evenemang, och idag är ju evenemanget med stort E, nämligen ESC. Jag kunde inte bry mig mindre, men svenska folket har ju dålig musiksmak, så de sitter bänkade vid apparaterna och insuper kass europop i olika varianter. Själv kollar jag på Braveheart, vilket måste vara tio gånger bättre, alla gånger.

Annars var det ju folkrace på förmiddagen idag, och Jäger körde ömsom bra, ömsom mindre bra. Första heatet gick väl sådär, med lite halvkass start och lite brottning med två andra bilar, med kvaddad bakdel till följd, som synes här:


Inte alltför snyggt, men det blev utbucklat med diverse metoder, så att det såg riktigt presentabelt ut. Till andra heatet lyckades jag ta lite bilder också:




Framkörning, sekunden innan start (försökte ta på startögonblicket, men var för snabb) samt under heatet. Andra heatet blev också bättre, då han lyckades placera sig på en tredjeplats, vilket var bättre än femteplatsen från första heatet. Efter det andra heatet var jag tyvärr tvungen att åka hem, då jobb väntade och jag inte skulle hinna se det tredje heatet, vilket ju tydligen var synd då det var det bästa heatet. Han kom trea även där, men det hade tydligen varit massor av kamp och sånt, och det är ju det man vill se.

På vägen hem blev jag ordenligt trött, vilket blev trafikfarligt flera gånger, inte minst på motorvägen när jag blev omkörd och nästan kom ut i andra körfältet för att jag nickade till. Jag stannade först i Rimbo vid OKQ8 och vilade ögonen, men det hjälpte ju knappt... Väl hemma tog jag en powernap i en halvtimme, innan jag gjorde mig iordning för jobbet. Imorgon blir det nog en dusch innan jag åker till Skepptuna igen för mer folkrace. Linser ska jag nog ha också, så att jag kan ha solglasögon.

Förresten, vad tycker ni om det här ansiktsuttrycket?



Jag älskar den, på något konstigt sätt. Ser hon inte sjukt besvärad ut, men ändå lycklig? Jag tänkte länge och väl på vad hon vill förmedla med uttrycket, innan jag kom på det. Det är helt klart ett jag-fick-just-en-stör-uppkörd-i-röven-by-surprise-och-jag-gillar-det-uttryck, inte sant? Men jag älskar det!

Nej, nu ska jag fortsätta poppa metal så att jag stör grannarna i deras ESC-tittande, samt slökolla på filmen.

Toodles!

(Tänkte ta en dagens dagens, men det får bli imorgon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0