Pinned down and ready to go

Ja, det blev ju trots allt en rätt händelserik dag igår. Jag startade dagen med att sola på balkongen, vilket gick lite sådär. Jag brukar ju normalt sett ha med mig mobilen och sätta den på alarm för när jag ska vända på mig, men jag hade glömt lägga den på laddning under natten, så jag var tvungen att göra det, vilket betydde inget alarm. Jag fixade dock det så smart (tänkte jag) att jag lägger in ett kort ljudspår i låtlistan som jag skulle ha när jag låg där, som då meddelar mig att jag ska vända på mig. Jag valde spåret Ace Frehley från Millencolins album Life On A Plate, som är fem sekunder långt med lite skrik i slutet. Skitbra! Jag glömde dock bort att jag har överlappning i Winamp, vilket betyder att nästa spår startar någon sekund in på föregående spår, och eftersom ljudet i det klipper ligger precis i slutet och inte är speciellt långt, tillsammans med det faktum att det följande spåret börjande ganska abrupt, hörde jag inte ljudet. Så jag låg runt 15 minuter för länge på rygg, och orkade inte alls ligga lika länge på mage. Lite ojämnt solat, med andra ord.

Efter det kände jag mig, av någon anledning, hyperstressad, och kände att jag inte hade tid till något alls, fast att jag egentligen hade all tid i världen. Troligtvis för att jag skulle pierca mig, vilket kändes lite nervöst, helt klart. Piercing, ja! Det var ju det som var dagens första stora punkt på dagordningen. Jag begav mig till Stockholm runt halv två, och såg så här schtekig ut när jag snackade med Pernilla i telefon.


Och så hade jag målat naglarna för första gången i mitt liv, i alla fall med tanken att det faktiskt skulle vara så.


Jag tyckte det blev jättebra när jag gjorde det, men efter närmare inspektion var det ju kanske inte lika perfekt gjort. Men jag är ändå nöjd med resultatet, och som Samantha höll med om, det är jag.

Hur som, jag åkte ut till Gamla Stan och A'n'T (så klart) där Tyrone skulle få göra sitt jobb. Det var två tjejer som gjorde några dermal anchors innan mig, så det tog ett tag innan jag fick göra min. Det gick dock riktigt fort, gjorde ont som fan, men blev riktigt bra.


Jag hade ju tänkt guld eller silver till en början, men Tyrone tyckte, mycket riktigt, att svart ju är rätt smart, i och med att kaninerna runt andra bröstvårtan är svarta. Sen snackade jag lite med honom om min tanke på dermal anchors, och han tyckte det lät bra, samt att han tyckte att det skulle vara snyggt att sätta en lite sådan i ettt öga på en kaninerna, vilket jag helt klart ska fundera på. Men det får bli vid ett senare tillfälle.

Efter det tog jag mig hem till Kitty, och vi drog ganska omgående iväg och handlade inför kvällen, tillbaka hem till henne, plocka upp hennes cyklar, gå till Preem och pumpa däcken som var helt slut på båda och sen cykla till Rålambshovsparken. Vi hade satt 17.30 som tid för samling, och vi var där runt 17.15 tror jag, dock kom inte de första förrens 18.10 ungefär, vilket ju var lite sådär, men jag och Kitty hade det trevligt på tu man hand, och blev bland annat bjudna på gifflar från några som arbetade på Pågens, då de delade ut gratis till folk i parken igår. Vi snackade med en av dem också, som hade en rätt snygg och intressant tatuering på baksidan av benet, samt att jag visade upp mina.

Och vad var oddsen på att en av tjejerna som gjorde dermals innan mig på A'n'T satt i gruppering bredvid oss? Lite roligt, faktiskt.

Efter det rullade det in folk efter folk, och det blev helt klart en trevlig afton med massor av underbart folk. Fram mot 23-tiden, eller kanske var det lite senare, åkte jag och Malin till Harry B James för att parta lite, men vi var inte där så länge innan vi gav oss iväg till McDonald's, och sen vidare för att åka hem. Vi hamnade dock, så klart, på bild, och det blev ju helt underbart!


Schnygging!

Väl hemma däckade jag rätt omgående, och skulle ju egentligen åkt på folkrace idag, men var fortfarande full när jag vaknade, så det kändes inte som ett bra alternativ. Det verkade dock som att jag inte missade något, då Jäger inte lyckades vidare värst, med trasig styrled i första heatet och något annat fel i andra som jag inte kommer ihåg vad det var, men som tydligen innebar att hela motorn måste plockas ur.

Nu ska tvättar jag, ska snart iväg och kolla på spelning med Jägers band, sen blir det utgång (i Uppsala, antar jag), och sen jobb imorgon.

En mycket fin helg än så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0