Lite längre grej

Och så var det bloggande, ja...

Hade ju besök här i fredags, då Jäger hälsade på. Eller vänta, vi spelade ju match först! Bortaplan mot Knutby, och det gick ju faktiskt över förväntan, målmässigt tokkrossade vi dem med 4-0, även om det kanske var i översta laget. Vi var dock helt klart det bättre laget, men hade mycket flyt, något vi inte haft i tidigare matcher. Jag fick göra ett litet bejublat inhopp i andra halvlek, och det kanske var bra att jag inte var inne längre, för det kändes inte riktigt som att min koncentration var på topp, i alla fall i bollmottaget. Jag spelade dock fram till 3-0 målet, så något rätt gjorde jag i alla fall. Att jag tokbrände ett friläge håller vi tyst om.

Hur som kom Jäger och hämtade mig efter matchen, efter att ha irrat runt i skogarna söder om Knutby, vilket inte riktigt var meningen. Vi åkte i alla fall raka spåret hem till mig och började drick och kolla på rallyfilm. Runt halv tolv begav vi oss till busstationen och hämtade upp hans kompis Sandra, och vi fortsatte direkt till Trädgår'n. Där var det faktiskt rätt mycket folk, men också lite kallt med tanke på vädret. Vi satt där och snackade och kollade på folk i någon halvtimme, innan vi gick hem till mig för en snabb paus innan Mobergs. Det blev dock inget av med Mobergs, utan vi stannade hos mig till att vi la oss. Jag höll igång förvånansvärt länge, med tanke på att jag varit upp sen fem på morgonen, men det var najs ändå.

På lördagen lämnade vi Sandra i lägenheten och åkte iväg till Malsta bildemontering för att försöka hitta en framruta till hans SAAB 9000. Jag var lite ambivalent till att lämna lägenheten olåst, mest för att det ju faktiskt aldrig är någon som faktiskt försöker gå in i lägenheten, och jag tror inte att någon sitter och spanar på mig för att se om jag är hemma eller inte. På bildemonteringen strosade vi runt i duggregnet och letade, men hittade mest redan krossade rutor. Dock fick vi napp på en ruta som bara hade ett stenskott, vilket fick lov att funka, eftersom vi inte hittade något annat. Så vi började det mödosamma arbetet att plocka ut rutan, vilket involverade mejslar och gitarrsträngar. Det gick dock mindre bra, och vi fick se oss som besegrade efter ungefär en halvtimmes försök.

Efter det åkte vi runt lite och scoutade läget inför rallyt som kördes idag. Vi lyckades till slut att hita starten, och sedan även målgången. Väl vid målgången körde vi vägen som bilarna åker för att komma till serviceområdet (som var precis där LEIF spelar sina hemmamatcher), men var riktigt nära att köra fast. Vid ett parti var det en ordentlig nerförsbacke, som troligtvis var mycket svår att forcera uppför, så när vi kom till en bom med hänglås blev det helt klart lite svettigt. Dock hade vi tur, då Jäger kollade om låset var låst, vilket det inte var, så vi kom igenom och vidare.

Vi drog sen hem till mig och slappade lite innan Jäger begav sig av hemåt, och jag till mina föräldrar för att käka mat.

Idag var det så dags för rally i Lohärad, och Jäger väckte mig med ett telefonsamtal runt 9, och jag tyckte bestämt att han sa att han skulle åka hemifrån vid 10, men han menade tydligen något helt annat, och var här tillsammans med Mimmi och dunkade på balkongsrutorna 9.50. Vi åkte först till jobbet och McDonald's för att införskaffa lite mat, sen insåg vi att det ju var ganska onödigt att åka ut så tidigt, så vi slappade hemma hos mig och kollade på Tvins och spelade gitarr. Sen åkte vi och kollade på rally, och det var riktigt intressant. Vi fick inte bevittna några direkta avåkningar, och den enda riktigt ordentliga var en som var precis i början av banan, där vi så klart inte stod. Jag försökte ta en bild, men min underbara mobilkamera hänger ju inte riktigt med i svängarna, tyvärr...


Jag har en filmfil också, som jag tänkte visa, så fort den blir klar.

Nu är jag hemma och har bullat upp för en riktigt svullkväll, med chips, dip, cola och glass. Kan det bli bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0