E-Boogie

Nej, nu börjar det bli dags att sluta göra min lilla, men (troligtvis) goda, läsarskara glada, genom att uppdatera min blogg igen! Det var ju trots allt någon vecka sedan sist.

Det viktigaste att börja med: The Living End. Jag såg dem på Debaser Slussen (trevlig lokal för övrigt) förra onsdagen, och det var något av det bästa jag sett. Alla som inte var där missade en grym live show med massa bra musik. Det enda som var lite mindre bra var att det slutade 22.50, och jag började jobba 06.20 dagen efter. Jag var inte hemma förrens strax innan ett på natten, så det blev inte många timmars sömn vill jag lova. Det bästa de spelade? Nästan slutet faktiskt.


Det var faktiskt riktigt likt det där, så det var nog hyfsat inövat. Gitarristen Chris Cheney är faktiskt helt jävla grym på gitarr (så klart). Man stod mest med hakan i golvet, varvat med hopp och handklapp. Underbart!

På grund av att jag kom hem så sent och jobbade morgon dagen efter blev det inte någon träning på kvällen, då jag helt enkelt inte orkade. På fredagen var det fest på kvällen som gällde, då Samantha kom hem för runt en vecka för att träffa vänner och ha lite skoj. Vi (hon, jag, Angelica och Maria) firade hennes födelsedag (typ) genom att först äta indisk mat (vilket var riktigt gott) på en restaurang där jag tydligen var en tjej enligt servitrisen. Men det är lugnt, jag bjuder på den! Efter maten drog vi till La Isla, vilket är en salsanattklubb, eller nåt, där vi först satt och snackade lite och drack lite (Screwdrivers, yay!) för att sedan dansa när det blev lite mindre salsa och marengue och lite mer tradiotionellt nattklubbsdäng. Riktigt kul var det, även om man kanske hade kunnat bli lite fullare. Försvann därifrån så att jag skulle hinna med 02.20 bussen hem, vilket jag gjorde med råge. Var hemma runt 03.30, och fick då hela tre timmars sömn (typ) eftersom det var morgonpass på lördagen och klockan på 06.30. Men va fan, ska man festa så ska man.

Jobbhelgen blev lugn, utan större incidenter eller händelser, precis som det ska vara.

I måndags fick jag mina nya arbetsskor, eftersom de jag hade innan kanske inte var i det bästa laget...


Eller vad tycker vi? Nej, de nya är helt okej, men sen kostar de 500 kr också...

I tisdags! Då klippte jag mig. Japp, jajamensan, helt klart. Det blev... Bra, tror jag... 


Vad tycker vi? Jag tycker att det blev lite väl kort på sina ställen, men i övrigt blev det faktiskt okej. Nu kan det växa i ett halvår minst innan jag behöver klippa igen. Sweet!

Jag har också julpyntat på jobbet! Kolla så vackert!


Fan vad jag är duktig, right?

Nej, nu är det dags för... Slapp, eftersom jag är ledig fyra dagar. Wihoo! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0