No pictures

Ont är vad jag har, det vill jag lova. Ont ont ont. Åkte på en riktigt fin hockeytackling på träningen igår, signerad Tommy. Rakt på revbenen på sidan/ryggen till vänster. Nu kan jag bara ligga ordentligt på ena sidan (den vänsta av någon anledning) och eftersom jag inte kan somna på rygg är det den sidan det får bli. Synd bara att en av mina två dermals på vänstra bröstet är uppsvullen och gör ont också... Typiskt, på min ära!

Annars då? Jo, jag har ju försökt hitta på jobb som jag faktiskt skulle kunna tänka mig, och kom på något så otippat som pilot (typ reguljärflyg), och ja, det är en seriös tanke. Jag letade lite på Google efter pilotutbildningar, och hittade en som verkade schysst. Belägen i Kalifornien under 18 månader. Topp! Kollade priset. 649 000 kr. Jahapp. Det var ju kanske inte så spännande längre, även om man nu kanske tjänar rätt bra som pilot...

Tänkte då på det näst bästa, kabinpersonal, och letade upp CAT of Sweden, som utbildar dylika. Kikade på kriterierna för ansökanden. 1.0 i synkorrigering. Topp! Så det blev ju inget med det, inte om jag fixar mina ögon för runt 20-30 000 först. Så... Det blir inget flygande av för min del, och letandet går vidare!

Jag förlängde också bokningen av min tandläkartid för femtielfte gången, till den 20 november (första tiden var 18 september 2008 (ja, 2008). Nu ska jag nog istället skicka ett mail och avboka tiden tillsvidare, eftersom det inte går att göra genom ombokningssidan. jag tycker det är rätt spännande att de bara skickar ut tider, som man dessutom måste betala oavsett om man kommer eller inte. Jag är väl vuxen och bestämmer om jag ska till tandläkaren själv? Hoppas jag? Eller?

Jag har också insett hur jag kan få inspelning av min gitarr att låta bättre, vilket är ett plus, men tyvärr kommer jag inte kunna spela något vidare, eftersom jag har ett jättefint skärsår på vänster lillfinger, och det är inte najs att dra över en gitarrsträng (jag har provat).

Nej, nu är det slappa resten av kvällen, för att sen gå och lägga sig och jobba morgonpass igen. Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0