Craw craw! Raowr!

Eh... Hej? Här vare uppdateringar!

I fredags var det party-party med Samantha och hennes kompis Maria (och hennes "ragg") i Stockholm, vilket var mycket trevligt. Först satt vi på en pub vid Götgatan, för att sedan röra oss ner till Eken. Där blev vi nekade inträde eftersom jag hade ovårdad klädsel (!), bestående av jeans och t-shirt. Mycket spännande då jag inte blivit nekad inträde där förut, med precis likadana kläder. Vi styrde i alla fall kosan mot närbelägna Patricia, som jag måste säga var en positiv upplevelse. Hatten av för den skutan, liksom. Jag hade kul satan, och inte blev det sämre av att vi avslutade på Max, något som helt klart saknas i Norrtälje (men vad saknas inte i Norrtälje, liksom?). Sov sedan hos Samantha, och drog hem på lördagen, men endast för att göra mig iordning för att åka in till stan igen och kryssning. Med vem? Samantha så klart! Och Angelica (och Leffan också, så klart).

Kryssningen var riktigt lyckad den med, kul som bara den hade jag, och inte blev jag tokfull heller. Det kan förvisso ha att göra med att jag vräkte i mig mat på buffén, men satan så gott det var. Stor portion förrätt, och stor portion huvudrätt och en normalportion efterrätt. Inte undra på att man inte tok åt sig av alkoholen ett enda dugg. Det som var mindre bra med kryssningen var ju dock att de inte sålde alkohol i Tax Freen på ditresan "för att se om det påverkade trivseln ombord". I call bullshit! Men men, full blev jag i alla fall.

Hade det också trevligt med en gift tvåbarnsmamma på 29 år inpå småtimmarna, mest för att jag råkade stöta på henne istället för hennes kompis (som av allt jag kan tänka mig var singel och snygg). Men jag missförstod situationen med barn, så det blev lite fel. Men jag hade roligt ändå jag, och resten av mitt gäng verkade inte alltför upprörda över att jag var borta några timmar. De var till och med vakna när jag kom till hytten! Så fort vi slutat prata slocknade jag direkt. Dagen efter blev lugn, med Tax Freeshopping och snack och jordnötsätande.

Resten av söndagen blev ju lagom slapp, jag hade verkligen ingen lust att göra någonting, och så blev det. I måndags tvättade jag på förmiddagen, och åkte sedan in till stan för att träffa... Samantha! Yay! Vi gick och såg animerade filmen Upp, som helt klart är ett filmtips för var och en på denna jord. Riktigt härligt, gullig, söt, rolig, sorglig och alltigenom underbar film. Garanterat sevärd. Massa popcorn och chips fick vi oss, och med tanke på att det enda jag ätit på dagen var mjuk pepparkaka och ostbågar, så var måndagen kanske inte den mest hälsosamma, även om alkoholen så klart inte hjälpte. Inte undra på att jag just nu mår lite så där.


Igår var väl en rätt ointressant dag, med halv sovmorgon och jobb, för att sedan jobba morgonpass idag. Jag har inte gjort särdeles mycket på kvällen idag, förutom ett kortare träningspass på runt 40 minuter, eftersom det inte blivit något under helgen.

Imorgon är det mera träning med fotbollen, vilket jag ser fram emot, men inte lika mycket som mot Rise Against på fredag. Även om det blir så att jag går dit själv, och troligtvis nykter (eftersom jag jobbar morgon på lördag), så kommer det bli helt grymt, det har jag inga tvivel på. Så det blir alla tiders det!

Nu ska jag... Kolla på TV i typ... En halvtimme, och sen gå och lägga mig!

Toodles!

Kommentarer
Postat av: samantha

Ekorre :P

2009-10-29 @ 02:33:06
URL: http://diamantha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0