I'm alive! And kicking!

Nej, nu har jag haft en tillräckligt lång vila från den här bloggen, dags att köra hårt! Eller nåt. Anledningen till brist på bloggande är... Well... Jag har inte orkat/inget överdrivet spännande har hänt etc etc.

Vad är annorlunda nu? Ingenting alls faktiskt, men jag ska nog börja skriva lite mer.

So what's new? Ja ni, inte mycket som sagt. Senaste tiden har spenderats med jobb, träning och slapp. Jobbet går bra, den sedvanliga dosen av urflippade helgkunder har avklarats, vardagliga bestyr hanterats och konfontationer baserade på kön genomförda. Det känns bra. Men det börjar bli dags att tjafsa på chefen om att få gå utbildningen. Annars börjar ett jobbyte att kännas som riktigt behövligt. Efter nio år börjar det bannemig vara dags för något nytt, även om jag i dagsläget inte vet riktigt vad det skulle vara. Ett annat butiksjobb känns lagom sexigt då jag trivs där jag är och har bra lön, så det skulle i sådana fall vara något helt annat. Men vad? Jag är knappast utbildad till något annat (eller ja, "högre" positioner med ekonomisk inriktning, men hur lätta är sådana att hitta på Arbetsförmedlingen?), och arbetsmarknaden är ju rätt mättad fortfarande.

Nåja, det löser sig allt, ska ni se.

Har varit en snabbsväng på IKEA eftersom jag fick ett reklammail om att de hade en specialdesignad Billy-bokhylla, som jag blev riktigt sugen på. Jag har ju velat ha en bokhylla i hörnet av min lägenhet (något Emma sa nej till, but where's she now?!). Så jag svängde förbi Uppsala och plockade upp Linnea på vägen, eftersom hon hade kortet som behövdes för rabatten på 100 kr. Resultatet?


Kinda like? Färgen är i alla fall helt rätt, även om jag kanske hade velat haft den i träfärg snarare än vit, men det funkar. Nu ska jag bara plocka in en drös böcker och köpa mer sprit så att det ser lite fint ut. Har planer på att köpa dörrar till den, på den högra sidan, men vi får se.

Mer då? Träningen går riktigt bra faktiskt, känner mig ordentlig taggad inför första inomhusträningen för hösten på torsdag, då jag kört fem pass på två veckor hittills, och ska köra ett ikväll. Jag har tänkt att kombinera intervall- och styrketräningen idag, för att få en helhetsträning, som förhoppningsvis tar lite längre tid också. Sen på torsdag så smäller det! Förhoppningsvis kommer det bra med folk så att det blir en rolig träning, och ska bli intressant att se om jag är en av de som orkar mest, efter tre veckors uppehåll. Jag tänker ju också fortsätta köra egna träningar för att fylla ut, så med lite tur kommer jag vara bra förberedd inför försäsongen nästa år.

Idag åker Samantha hem från Helsingborg, och på fredag får jag träffa henne, vilket jag ju såklart ser fram emot. Jag måste ju erkänna att jag saknat henne lite i alla fall. Och på fredag åker vi på kryssning med två andra, vilket ju så klart ska bli skoj.

Ja just! Jag har bokat biljetter till två spelningar! Dels Rise Against på fredag nästa vecka, och sedan The Living End den 11 november. Det kommer bli galet roligt, även om det så klart hade varit roligare att gå med någon. Men jag kommer ösa gärnet i vilket fall som helst.

Nej, nu har jag ätit, och ska väl dra ut och springa om en dryg timma eller något. Sen blir det kanske att kolla på Champions League ikväll, vi får se. Jag jobbar kväll imorgon, så det blir sovmorgon, vilket är skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0