Oh boy!

Jahapp.

Förra veckan var ju Linnea hos mig och hälsade på, hela tre dagar. Eller, hon kom på måndagen och åkte hem på onsdagen. Vilket betyder att hon var hemma hos mig när jag jobbade. Vilket betyder att hon var hemma hos mig när jag kom tillbaka från jobbet. Något som inte har inträffat i min lägenhet sedan Emma bodde här. Helt klart lite... Ovant, men riktigt mysigt. Inte helt fel att ha någon att krypa ner bredvid i soffan när man kommer hem "slutkörd" efter jobbet (slutkörd inom citationstecken eftersom kvällspassen på jobbet är rätt lugna nu). Och det är bra, för jag hade min första heldag utan att tänka på Emma en enda gång i tisdags. På ett år. Ja just, det har gått ett år sedan jag blev singel, den 24 september. Tokigt!

Sen var det "kräftskiva" hos Malin i fredags (kräftskiva inom citationstecken eftersom det åts mer smörgåstårta än kräftor), och det var partyparty. Tanken var först att jag skulle bli hämtad av Lina, som kom från Eskilstuna, på busshållplatsen i Roslags-Näsby. Hon skulle åka hemifrån vid femtiden, och det brukar ju ta runt en timme därifrån, så jag såg till att vara där strax innan sextiden. Men det var ju inte riktigt så att det tog henne en timme, utan snarare två, så jag fick sitta och vänta i runt en timme på henne. Fick möjlighet att kolla på massa människor under tiden, bland annat var det en kille och en tjej som jag tror kollade på mig riktigt mycket. De kanske kände igen mig, eller trodde jag var värsta kändisen? Sen var det två tjejer som skulle ta bussen till Norrtälje, men hade inte direkt koll på läget, utan missade den första bussen, och höll på att missa den andra bussen också. Jobbigt för dem, desto roligare för mig.

Anyway, vi kom till Malin runt sjutiden, och började så smått att dricka och äta, i väntan på att allt folk skulle komma. Det blev väl hipp som happ med allting, men det gjorde det ju så mycket roligare. Hade hoppats att en av Malins kompisar skulle komma, för hon såg riktigt snygg ut på Facebook, men hon var tydligen sjuk. Även Jaeger och Adam tittade förbi och livade upp stämningen (typ). Jaeger hade tänkt att jag skulle hänga med och kolla på rally vid åttatiden på morgonen på lördagen... Jag är glad att han inte ringde. Vid tvåtiden på natten åkte Malin och en hon kände iväg och köpte hamburgare på McDonald's. Något så värt har jag inte varit med om på länge. Önskar jag hade beställt mycket mer än bara en QP, men men.

På lördagen blev det slappa innan Lina skulle åka hem, för då fick jag skjuts till bussen, vilket var skönt. på vägen hem fick jag syn på vattendraget som ligger bredvid skolan som ligger en hundra meter ifrån där jag bor.

Vad gillar vi färgen? Spännande!

Jag har fått ett riktigt snyggt armband av mina föräldrar, förresten. Jag fick det i och för sig för några månader sedan, men det var för stort, så de skickade tillbaka det och skulle få nytt, men då hade ägaren av butiken åkt iväg till det ställe där de köper material ifrån, så min mamma hade inte kunnat få tag på henne.

Tanken med det är att det fungerade som en vigselring förr i tiden (kallas hook ring), men så som jag bär det, med spännet utåt, innebär det att mitt hjärta inte är taget. Det är lite krångligt att ha på sig, så jag lär nog inte ha det när jag jobbar, men annars kommer jag ha det.

Sen var det besiktning av bilen idag, och det var med skräckblandad förtjusning, helt klart. Bromsarna är ju lite sådär, och besiktningsmannen hittade ju såklart fel på dem. Tydligen har klossarna släppt från skivorna, i alla fall på höger fram, vilket känns lite ostabilt. Han kände dock inget när han bromsade, eller körde på bromsmaskinen, så det är ju bra, men han rådde mig att byta skiten, vilket får bli nästa månad. Eller år. Eller innan nästa besiktning. Eller nåt.

Och så har jag fått A.F.I.'s skenaste skiva i brevlådan, Crash Love, och sitter som bäst och lyssnar på den. Den är... Inte lika bra som tidigare skivor, men helt klart lyssnansvärd. Den lär spinna i CD-spelaren i bilen ett bra tag framöver.

Nu ska jag snart laga lite mat, och sen dra ut och springa. Sen blire jobb tre dagar i rad, varvat med mer träning. Jag tänker inte ligga på latsiden bara för att vi har uppehåll med fotbollslaget. Jag tänker för en gångs skulle vara i bra form redan när försäsongen startar, inte en månad efter.

Kommentarer
Postat av: samantha

Du glömde att skriva hur ofantligt mycket du saknar mig ju skratt

2009-10-06 @ 19:10:00
URL: http://diamantha.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag vill bara påpeka att jag satt fast i TRAFIKKÖ på Essingeleden en timme! :P

2009-10-06 @ 19:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0