Mmm... Vinter!

Arbetsdagen avklarad, och jag har väl varit så duktig som jag kunnat. Plockat de varor som går, gjort beställningar, ringt telefonsamtal och pysslat med listor. Bra skit, med andra ord. Det är ju både positivt och negativt att jobba dagspass, det mest positiva är att man får göra lite vad man vill, vilket ger en tid att göra saker som annars inte hinns med, såna saker som jag oftast har massvis att göra. Så ja, nöjd med dagens insats.

Passade på att köpa den nya Maraboukakan, Vinter, som vi fick levererade i tisdags, för att se om den är något att ha. Själv tyckte jag den var riktigt god, tror Camilla gjorde det också, men Kaisa och Gitte var väl inte överfötjusta. Den har det mesta i sig, allt för att det ska smaka "juligt", såsom kakao, nejlika, kardemumma etc.


Vi ska så småningom köra en säljtävling med kakan, för att se vem på stationen som säljer bäst (eller om det är tävling med andra stationer, jag vet inte). Ska väl försöka kränga några då, förhoppningsvis går det bättre än med Sommarkakan de hade i somras.

Efter jobbet var det ju handla som gäller, och som vanligt var jag tvungen att köpa min drog, Kinder Maxi.


Så sjukt goda, det bästa från Kinderäggen, liksom. Vem vill ha en liten leksak när det är chokladen som är det goda? Sen är de ju billiga också, så det kan inte bli bättre. Brukar låta de smälta i munnen medan jag filosifierar på någonting fyndigt. Eller ja, när jag sitter vid datorn i alla fall.

Nu ska jag plocka på mig linserna, och göra mig iordning för första inomhusträningen för den här vintern, vilket ska bli sjukt skoj, förhoppningsvis i alla fall. Det gäller att det kommer lite folk så att det blir spel, och inte bara pricken hela träningen.



Kommentarer
Postat av: Cat

jag vägrar sluta :D

2009-10-26 @ 00:57:26
URL: http://psychosexual.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0