Allting är alltid enklare

Skön träning ikväll, kändes riktigt bra faktiskt. Självklart har jag ännu mer att ge, men det känns bra att formen är på väg tillbaka efter operationen, trots att jag skippade torsdagsträningen förra veckan, eftersom jag kände mig rätt förkyld. Jag fick till och med skruva in en fin boll i krysset, men det vägde mest upp alla sanslösa missar jag lyckades med, samt att mitt en-mot-en är i stort behov av förbättring. Att rensa tankarna framför mål när man ska avsluta är något alla avslutare vet, men när det handlar om att utmana en mot en måste man faktiskt tänka, något som inte riktigt funkar för mig just nu. Nåja, det kommer väl? Jag är ju en fotbollstalang i utveckling!

Annars är det tre arbetspass kvar den här veckan, och nu fick jag sovmorgon imorgon eftersom Oskar ville byta, vilket nästan var välkommet. Jag hade i och för sig velat träna efter jobbet, men det är skönt med sovmorgon också. Jag får ta ett hårdare träningspass på fredag, kanske både gym och intervallträning. Vi får se. I helgen är jag i alla fall ledig, och det var säkert något jag skulle göra, men jag har glömt det för tillfället.

Innan träningen svängde jag förbi föräldrarna och plockade upp min andra födelsedagspresent av dem, nämligen ett knivset. Riktigt behövligt, nu ska jag bara investera i en knivslip (eventuellt, föräldrarna har ju en jag får låna), så kan de vara fräscha och fina resten av mitt liv kanske? Man ska aldrig underskatta riktigt fina knivar, hur ska man annars kunna mörda någon rent och fint?

Ska vi kanske kolla på Boston Tea Party från igår? Ja, kanske? Jag måste ju få se inslaget om drottningen som porrskådis, en ny svensk klassiker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0