Do you know about the Einstein crew?

Matlagning idag! Köttfärssås! Premiär i casa la Kristofer. Har aldrig gjort det förut, och speciellt inte utan recept. Eller ja, jag har ju inte gjort det, varken med eller utan recept. Alltså.



Jag menar, hur gott ser inte det där ut? Och det här var andra portionen. Och nej, jag åt inte den också. Jag var helt kanonfull efter första, så den här går ner i lådan och med till jobbet imorgon. Fast det blev ordentligt jäkla mycket, så jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer att orka med. Men det är bara bra det.

Annars var det ju fest i helgen. Med fotbollslaget. Insparksfest. Åtta skulle bli insparkade, och det var åtta (tror jag) som stod för insparkandet. Det gick faktiskt nästan lite skamligt lugnt till, men ändå roligt. Det blev lite tävlingar, lite slit, lite alkohol (nej, faktiskt inte så mycket, eftersom två flaskor sprit inte räcker långt till åtta personer), och massa skratt. Kul som fan var det!



Här har vi i alla fall Vincent på språng i årets bästa gris. Det kanske är en idé att även i fortsättningen köra den fulla och med domare? Tål att tänkas på! Efter insparken drog jag iväg med Oskar till en av hans kompisar och förfestade lite mer innan vi drog till Mobergs. Way too much alcohol intogs och jag drog säkert hem bra mycket tidigare än tänkt. Och med taxi.

På kvällen på söndagen (efter en jävligt tung bakfylla) var sen dags för B-lagsträningsmatch (hur satan sexigt låter inte det?) mot Riala, och vi var ett gäng bakfulla stackare som ställde upp på lite bolltrollning. Bara två av de som var med (förutom ombytta coachen då) hade skippat festen dagen tidigare, och såg ju då klart mycket piggare ut än oss andra. Det gick lite så där i första, men i andra var vi faktiskt snäppet bättre, och kunde vinna matchen med 5-2, vilket kändes skönt trots allt.

Idag är det träning på gång, om bara trekvart! Dags att fixa till sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0