Three strikes and you're out!

Igår var det premiärdags för mitt nya knivset som jag fick av mina föräldrar i födelsedagspresent. Grönsaker skulle skäras i småbitar av mina excellenta redskap, och tacon skulle bli helt underbar! Började med gurkan. Gick underbart. Kniven bara smälte genom gurkan, utan problem! Paprika? Inga problem alls, behövde knappt lägga vikt på kniven så slant den rackaren igenom. Isbergssalladen, då? Jo ni...



Ett fint snitt över tummen, blodet forsade, och jag svimmade. Eller ja, svimmandet inträffade inte, utan snarare svordomar och ömsom baddande med papper och ömsom klippandes av plåster. Fördelen var väl att kniven var så vass att såret blev så tunt, men fortfarande långt och jävligt blodigt. Sen sitter det på ett så dumt sätt att det blir svårt att få plåstret att sitta kvar. Och mina plåster sen då? Aqua resistant? My ass att de är. En droppe vatten så lossnar de, om de ens fastnar från första början. Nej, dravel och båg, måste jag säga!

Jag har också fixat en fin uppsättning andra sår på min vänsterhand, förutom det på tummen är det väl runt tre till, varav ett gör tillräckligt ont för att jag ska vilja ha plåster på det med. De andra har jag fått på jobbet, utan att veta när jag fått dem. Lagom irriterande.

Annars var det ju ett tag sen ni fick se lite bilder på mig, så här kommer ett gäng!




Nej, vad säger ni? Sängen kanske, läsa lite, sen upp och jobba dagpass imorgon, istälett för kvällspass eftersom chefen ska fixa med båten. Låter väl som en klockren plan? Sen blir det träning direkt efter jobbet också. Awesomecakes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0