The king is dead

Igår var ingen konst att jobba, även om jag var tvungen att "ryta" till lite när jag kom till jobbet, och hittar tre underbara kollegor som står och chillaxar i kassan, trots diverse grejjer som inte riktigt var som de skulle. Men men, som den chef man är (hell yeah), delegerade jag lite arbete (Oskar fick allt, så klart), beställde lite varor, fixade och trixade lite, sen var saken biff. Ett bra kvällspass. Med ett litet undantag för när jag skulle göra rent grillen. Tog flaskan vi använder för rengöring, sprutar på, kör på med borsten som vanligt, men märker att det inte skummar upp (som det brukar), samt att det luktar lite konstigt. Kollar på flaskan och ser att det är fel rengöringsmedel (grillrent istället för rullgrillsrent), så jag hämtar en ny flaska och kastar den felaktiga. Inga konstigheter. Förutom att Kaisa läste på etiketten för den felaktiga... Kan ju dra lite fina grejjer från säkerhetsdatabladet: Frätande, starkt frätande, skölj näsa och mun efter inandning, undvik kontakt med hud, använd skyddskläder etc. Hon kollade eftersom jag fick röda utslag på högerhanden. Bra skit! Och det gjorde jag rent rullgrillen med. Oh well... Förhoppningsvis gjorde rätt medel rent ordentligt.

Nu har jag fyra lediga dagar med start idag. Har varit så pass duktig och produktiv att jag har varit hos föräldrarna och bakat pepparkakor och kokat knäck. Helt galet underbart. Nu är julen räddad! Nu är det bara allt annat som farsan ska baka som saknas, men det får han fixa själv.

Imorgon är tanken att jag ska hjälpa Camilla och Andreas med flytt, så det blir att skrota iväg till stan för att konka saker. Det blir nog kanoners. Sen på söndag blir det fika hos brorsan i och med att vi inte kan träffa de över jul. Det blir också bra skit. På måndag har jag nog inget planerat som det ser ut, men med tanke på mitt oerhörda cash flow blir det nog att stanna hemma och fasta. Lön på onsdag! Hoppas på sexsiffrigt.

Nu blire lite mer chips och saft. Och, va fan, en pepparkaka också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0