Party imorgon, eller?

Nämen titta, flera blogginlägg flera dagar i rad! Eller ja, två dagar i rad än så länge, men det bådar gott. Imorgon blir det ju uppenbarligen ingen uppdatering, eftersom jag inte kommer att ha tid. Direkt efter jobbet blir det att åka hem med Camilla, fixa i ordning sig, och sen åka till Stockholm och Cinderella, för lite party på båten. Kanske skriver något på fredag, men risken är att jag är alldeles för bakfull för det. Men inte kommer jag vara ledsen för det inte!

Smooth dag på jobbet, även om jag borde jobbat lite hårdare. Det var inte så att jag gick runt sysslolös och slappade, men lite mer hade jag nog kunnat anstränga mig. Jag får piska mig själv imorgon dock!

Har lyckats hitta en bra nedladdnig med trumljud, något som gjort att jag varit lite avig till mitt musikinspelande. Tills vidare måste jag ju använda mig av ett trumprogram, eftersom jag inte direkt har haft tillgång till riktiga trummor, men de ljud som följde med programmet jag använder (leafdrums2) var inte riktigt vad jag ville ha, så det kändes lite småtråkigt. Men nu har jag som sagt hittat en bra nedladdning, men tokmånga olika inspelningar, några riktigt bra. Helt klart ett steg i rätt riktning (jag listade också ut ett bra sätt att göra en trumvirvel som inte lät så mekaniskt som det ju blir när man pysslar med ett program).

Träningen igår lämnade självklart spår i mina muskler idag, även om det inte blev så farligt som jag trodde att det skulle bli. Och det antagligen mest för att jag helt enkelt inte kunde ta i ordentligt igår, eftersom jag är så sjukt otränad. Men det kommer bli bättre med tiden, samtidigt som jag kommer börja träna på gym parallellt med fotbollen. Och kanske något pass med Tommy som kör utomhus på måndager för de som vill.

Som det kanske märks har det inte blivit mycket bilder på senaste tiden, mycket på grund av att bluetooth-grejen jag köpte för att föra över filer mellan datorn och telefonen så klart inte fungerar med Windows 7. Jag har helt klart seriösa planer på att skaffa mig en rätt schysst digitalkamera, som ju nuförtiden inte är alltför dyrt. En bra kamera ligger på drygt 3000 kr, ungefär vad min gamla digitalkamera kostade för... 6 år sen? Och den hade lägre megapixel än vad kameran på min telefon har. Så det blir nog helt klart ett sådant inköp när ekonomin tillåter det. Till dess får jag väl bjuda på något annat!



En söt bild, till exmpel?

Nej, nu blir det mera julmust, lite musik, kanske spela lite, sen raka mig och gå och lägga mig. Jobb imorgon bitti!

Toodles.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0