Knäveck och tarmborstar

Jahapp, i måndags fick man lära sig att pressa bröstkorg och hångla med medvetslösa. Det var L-ABC-kurs i Solna, med lite inbakad HLR. Vi var tre tappra som på en docka först fick lära oss hjärtmassage och hur man frigör luftvägar. Sedan fick vi nära nog praktisera det på varandra, även om det inte blev något hångel den gången. Sedan kollade vi lite på film, samt gick igenom en del OH-bilder. Så nu är jag färdigutbildad kartläsare! Det enda som saknas innan licensen är i handen är lite signaturer och betalningar. Annars är det bara att ge sig ut i skogan och bredsladda i kurvor. Det roliga är att jag får "uppgradera" min licens till förarlicens efter endast tre tävlingar, oavsett placering. Tror dock att jag skippar det, utan satsar på Co-Driverlicensen när det finns tid.

Igår tog jag en liten tripp förbi sjukhuset för att kolla på mitt knä, och läkaren vred, vände, klämde, hummade, kände, pillade och masserade för att försöka lista ut vad det var. Tydligen var det dock inte så pass "stort" att hon kunde göra en exakt bedömning, men hon satsade på något form åderbråck. Vilket ju låter underbart. Jag menar, har du någonsin smakat på ordet? Åderbrock. Säg det gärna med skånsk dialiekt så blir det ännu mer underbart. Man håller ju helt klart på att bli gammal, det är klart det. Läkaren tyckte dock att jag säkert kunde fortsätta spela fotboll, men att jag skulle återkomma om det blev värre.

Och idag lyckades jag försova mig, men som tur är var det ju Camilla jag jobbade med, så hon ringde runt 06.20 för att kolla om jag var på väg (vilket jag absolut inte var). Jag skyller detta på alldeles för många kvällspass på senaste tiden, samt att jag inte hade mobilen på nattduksbordet, vilket jag började med just för att slippa försova mig (har jag den i sängen blir det lätt av jag stänger av den i sömnen). Så njae, ingen höjdarstart på dagen, men imorgon lär jag knappast försova mig.

Har också tagit ledigt på fredag, vilket betyder att semestern börjar en dag tidigare, vilket ju är allt annat än fel. Visst, lite dumt kanske att använda semesterdagar i onödan, men jag kommer verkligen tycka det är värt det på fredag, det är jag säker på.
Resten av dagen blir det ju mest fotbolls-VM, helt klart. Kanske lite vila när Honduras-Chile är färdigspelad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0