Kuddsläng

Jahapp, semestern påbörjad, och det med buller och bång. Eller ja, buller i alla fall.

I fredags hade jag ju tagit ledigt, eftersom Christer på jobbet ville byte, men varken Camilla eller jag villa jobba kväll, så jag kollade om Magnus ville jobba kväll, vilket han kunde. Slappade mest hela dagen, för att sedan på kvällen åka till stan och gå på bio med Samantha. Det var planen. Vi skulle träffas runt åtta på kvällen, fixa med biljetter och dra och fika lite. Japp. Det var planen. Vid kvart över sju ringde Samantha för att kolla vad jag pysslade med, jag svarade lugnt att jag stod och fixade i ordning det sista innan jag skulle åka, varpå hon undrar om jag insåg att vi skulle träffas om ungefär 40 minuter. Attans bananer! Jag lade om planen på bråkdelen av en sekund och tog bilen till Mörby, och sedan tunnelbanan in till city. Resultatet blev ungefär en kvarts försening på den ursprungliga tiden, men över 35 minuters vinst om jag hade tagit bussen istället. Så det var rätt chill ändå. Parkeringen vid Mörby kostade heller inte mer än en tia, så det funkade.

Väl inne i stan träffade jag Samantha vid T-Centralen, vi kramades om, och skulle precis gå när Adam smyger förbi, helt utan att se oss. Vi haffade honom så klart, snackade lite, och drog sedan och fikade. Adam kommer ju bli min homie på Peace & Love, och hans camp-bygge låter helt klart intressant. Men jag överlåter arbetandet åt honom, så kan jag fokusera på alkoholen.

Efter bion (för övrigt var det Prince of Persia vi såg, en helt okej rulle, men med en helt osannolik rollbesättning med Jake Gyllenhaal i huvudrollen), drog jag tillbaka till Mörby och min bil, och sedan ut till Vallentuna för lite barhäng. Jaeger var ju i farten, och jag är ju kung på att gå ut på krogen nykter, så det blev bra skit. Efter krogen blev det efterfest, där vi hängde till vi inte fick längre. Sedan var planen att dra till Kårsta för att sova hos någon tjej, men hon vägrade svara när vi kom fram, så det var bara att åka de två milen tillbaka till Lindholmen och Jaegers säng. Detta var vid 5-tiden på morgonen.

Kl 8 var det uppstigning för att åka på rally utanför Södertälje, men inte före Jaeger blev uppsjasad ur sängen, inte en helt lätt bedrift kan jag säga. Men iväg kom vi, och efter att vi käkat på McDonald's (eller jag åt, han drack cola), skulle vi hämta upp en tjej, men hon orkade inte, så henne sket vi i. Ut till rallyt med andra ord, och vi hittade en riktigt fin kurva där det så småningom skulle samlas många bilar. En helt okej tävling att kolla på, med andra ord.

Tillbaka till Södertälje och hämta tjejen för att åka till Lindholmen och hämta en bil, hem till Jaeger för att kolla på lite rallyfilm, prova kläder, få papper påskrivna, dricka lite cola, skjutsa tjej och sedan hem. Enkelt förklarat. Väl hemma var så galet trött att jag inte orkade med mer än att slappa framför TV:n och fotbolls-VM. Men det funkade det med.

Jag har av någon anledning börjat sparka ner en av mina kuddar jag har i sängen, två kvällar i rad nu...


Skitskumt! Antagligen gillar jag väl inte antalet kuddar i sängen, men va fan.

It better not be me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0