Bump bump

Nej va fan, dags för blogg-inlägg! Jag har inte riktigt orkat med bloggen innan, men nu nedrans!

Har väl inte hänt så mycket sedan min piercing ploppade ur min kropp. Jag har jobbat, spelat fotboll, varit awesome och allt det där. Och mest av allt, njuter av sommaren! Den har kommit nu, känner ni det? Det är liksom varmt mest hela tiden, inte bara på dagen. Det börjar faktiskt bli så varmt att det lutar åt premiärsolningen på balkonen imorgon. Det är tillräckligt med sol, det gäller bara att det inte är så mycket moln imorgon. Men det tror jag nog inte. Så då jäklar!

Har ju också spelat en massa matcher, både i söndags och i måndags, nittio minuter i båda matcherna, så förståeligt nog var jag rätt slut både i tisdags och igår. Det hindrade dock inte Camilla från att släpa med mig ut på Trädgårn igår, för lite förlustelser. Trots att jag var riktigt trött, och hade stora problem med mina linser, så var det faktiskt riktigt mysigt. Det var ju mycket folk ute, så det kändes ju helt klart värt det.

Appropå fotboll så verkar något i samband med det har orsakat... Något... På mitt ben.



Ser ni? På insidan av vänstra benet vid knät? Det buktar ut, det är mjukt, och det är konstigt. Jag har hur som helst kontaktat sjukhuset och fått tid den 15:e juni för att kolla vad det kan vara, men hon jag pratade med trodde det kunde röra sig om någon inflammation i någon "säck", av något slag. Om det utvecklade sig till att jag skulle få problem med att stödja mig på benet fram tills dess får jag inte ens spela fotboll, enligt henne. Just nu får jag inte sitt på knä. Spännande!

Och annars då? Njae, inget direkt spännande. Tre veckor (eller ja, två och en halv) till semestern, och som vanligt är känslan just nu: "Njae, va fan ska jag ha semester för, jag kan lika gärna fortsätta jobba!". Det kommer dock bytas ut, lagom till att det är några få semesterdagar kvar, till: "Vafan, jag vill ha många fler veckor semester, det här var ju galet skönt!". I slutändan är jag rätt nöjd med tre veckors semester, mest eftersom man får några semesterdagar till över för att använda resten av året, utifall att man vill vara ledig någon dag. Att då få den betalad är ju inte helt fel.

Det verkar också gå bra för "ärret" efter piercingen, så det bör inte vara några problem att pierca om, så det blir nog till semestern att göra det, så att jag är "hel" till Peace & Love, som för övrigt snart är här.

Det har ju blivit lite ändrade planer med mitt boende, i och med att Jaeger meddelade att han och Adam skulle åka upp med några andra människor. Jag bokade genast om min biljett till en campingbiljett, och har redan börjat inhandla nödvändigheter för ändamålet. Jaeger har ju dock fått lära sig en vuxenläxa, nämligen att man måste se till att ta semester innan man planerar saker. Han fick följaktligen inte semester under veckan som P&L är, och kan inte åka med. Det blir med andra ord jag och Adam och några tjejer (?) som bygger camp. Det blir aaaalldeles lysande, tror jag. En helt galen vecka, med andra ord.

Nej, avskriven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0