Anchor away

Jahapp, det var den helgen det. Och vad fan har jag hittat på? Jo, rätt mycket faktiskt!

I fredags spelades det lite match, något som får ses som mitt bottennapp den här säsongen. Kände mig av någon anledning tokstressad i nästan alla situationer där jag fick boll under kontroll, så det var verkligen ingen höjdare. Matchen slutade 3-3, vilket i slutändan var skönt, men med tanke på att vi var bättre kändes det surt.

Igår var det först lite tvätt på schemat, sen kom föräldrarna och hämtade mig och vi drog till Bro och Fliesbergs, då farsan hade lite spekulationer på nya skor och ny sommarjacka, något som också införskaffades. Efter det bar det av till min ena bror, Martin, och en liten gathering då han fyllde 50 år igår. Det var dock inte den stora festen, utan den kommer att gå av stapeln i september.

Sen idag var tanken att jag skulle åka ut till Skepptuna och kolla på när Jaeger defilerade hem en ny pokal, men tydligen hade det inte gått så bra under gårdagen, så det blev inget mer för honom. Så det blev lite slappande hemma, och sedan B-lagsmatch, som jag precis kommit hem från. Torsk med 5-7 på hemmaplan, så det var ju helt klart en offensiv och rolig match, men kanske inte så briljant försvarsmässig. Jag lyckades göra ett mål, och även ha lite lekstuga i deras straffområde fram till ett annat mål, som jag dock inte gjorde själv.

Nu blire chill resten av kvällen, och sen är jag även ledig imorgon, vilket är riktigt skönt. Det blir att ladda batterierna inför sex arbetspass resten av veckan.

Mer nyheter! Vecka 24 kommer jag troligtvis att vara klar med min kartläsarlicens, så då kommer jag befinna mig på grusvägar runt om i Sverige med Jaeger som förare. Ska bara se till att vara ledig de två dagar som kurserna är, eller i alla fall jobba morgonpass.

Och ledsamma nyheter! Kolla...



En av mina dermals håller på att ploppa ur mitt bröst! Attans! Konstigt att det händer efter nära nog ett år, men det kan ha att göra med någon träff man fått på en fotbollsmatch, så jag får nog skylla mig själv. Förhoppningsvis kommer huden att vara så pass stabil där så att det går att göra om, för den lär knappast åka tillbaka in nu.

Nåja, chilla med mig, kissekattar! Cola!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0