Ka-booom!

Igår när jag gick och la mig var det inga konstigheter i min lägenhet. All is well in the night, liksom. I morse, när man stiger upp, möts man av detta.




Massor av myror! Mysigt? Njae, inte riktigt. De verkade ta sig in genom ytterväggen i köket, där det verkar blivit något otrevligt hål, helt enkelt. Men! Jag svängde förbi Coop innan jobbet idag och införskaffade bekämpning.



Särskilt texten längs ner på baksidan tilltalade mig mest. "Utplånar hela myrsamhällen", står det. Väcks inte barnasinnet när man hör det? Eller egentligen... Jag kommer mer att tänka på en atombomb, som briserar några decimeter ovanför myrstacken med total utrotning som följd. Jag kan se mig själv stå ovanför med ett grymt tillfredställt leende och skratta mitt mest galna diktatorskratt. Men de små burkarna som myrorna ska krypa in i fungerar också.

I fredags kom Aline och förgyllde min kväll, natt och lördagsmorgon. Vi satt mest och kollade på film och snackade och skrattade, samt åt god mat (lagad av mig). Av någon anledning lyckades vi båda vakna vid halv nio på morgonen, men båda lyckades nog också somna om, tror jag. Mycket trevligt var det i vilket fall som helst.

Nu är arbetshelgen över, och gladare för det kan ingen vara än jag, nu är det bara massa mer jobb kvar. Men va fan, det är fem veckor till semestern! Kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0