Krasch, boom, bang

Så var den jobbhelgen över, och skönt var det. Lördagen var inte alltför jobbig, men söndagspasset var desto värre. Började vid 15.20, och kände att det var rätt lugnt med folk, vilket innebar att jag kunde koncentrera mig på att plocka ut lite varor i butiken. Topp!

Sen var klockan 19.20 och jag hade inte plockat fram någonting. Ungefär den nivån låg det på, med andra ord. Inte jättemycket kunder, men ändå tillräckligt många för att det blev svårt att göra något annat. Ungefär där slutade dock den värsta tillströmningen av kunder, men vid det laget var det dags att göra andra saker, så det blev inga varor upplockade.

Det roligaste var dock i fredags, då den här synen mötte mig:



Vad gillar vi lutningen? Tydligen har någon under torsdagnatten försökt sig på lite väl mycket sladdning från McDonald's (i en stulen bil, kanske ska tilläggas), och brakat rätt in i tre av släpen, förstört lyktorna på alla tre och knuffat till det ena samt en lyktstolpe. Bra skit. Bilen hittades på fredagen kraschad på en åker en bit bort. Spännande saker hände i Norrtälje!

Idag är det dagen D! Eller något. Men jag har massa saker som ska göras idag. Det börjar med att någon ska göra någonting med ventilationen (kommer inte riktigt ihåg vad det stod på lappen), sen ska jag fixa en utbildning inför morgondagen då vi börjar med hyrbilsuthyrning via dator på jobbet, sen ska jag klippa mig (kort igen, skönt!), sen till optikern för den årliga linskontrollen och sen sist ut till Björkhaga och spela seriepremiär mot Rimbo. Ujujuj. Det är tur att man är ledig ibland (obs! ironi).

Appropå ledighet så kommer nog min vilja att jobba så mycket som möjligt falera till helgen, då jag nästan ser fram emot att vara ledig fyra dagar i rad. Men vi får se, kanske tar jag mig i kragen och tar något extrapass i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0