I ate the machine

Så var den lediga dagen över, nu blir det till att jobba fram till nästa torsdag, och sen får jag vara lite ledig igen. Eller ja, ganska mycket ledig faktiskt, hela fyra dagar. Men det är rätt chill att jobba många pass i rad när man jobbar skift, eftersom det blir rätt mycket ledig tid ändå. Det är nästan så att man skulle kunna jobba varenda dag egentligen, men rätt skönt är det ändå att få vara lite ledig ibland.

Vad har jag lyckats hitta på då? Jo, det började med att jag skulle tvätta, men jag upptäckte att jag helt glömde igår att jag skulle ha handlat tvättmedel, så det var bara att ge sig av och handla. Jag passade då på att ta med de kroppkakor jag sparat till Loke, efter lördagens kroppkakemiddag.

Japp, den årliga. Familjen samlad för gemensamt kroppkakebak, med allt vad det innebär. Jag jobbade ju morgonpass, men lyckades ändå inte komma undan att arbeta även när jag kom hem. Men det är inte så jobbigt att hålla på med, så jag klagade inte alltför mycket. Som vanligt gjorde farsan den första kroppkakan för att visa hur stora de skulle vara, som vanligt gjorde vi lite större, som vanligt gjorde jag störst (till allas fasa), som vanligt tyckte alla att de ändå var rätt små när de var klara. Som vanligt. Det är inte bra att rubba på traditioner. Vissa saker ska vara på ett visst sätt, annars är det inte rätt och riktigt.

Nu har jag suttit och lagt in massa ny musik i Winamp, en mycket dålig idé, då jag arbetat för att lyssna på sån musik jag inte lyssnat på innan i mitt bibliotek (sen jag köpte den nya datorn). Jag var nere på 10 dagar dryg speltid, nu är jag uppe i 11 dagar igen. Suck. Men men, det är ju ett nöje att lyssna på musik, så varför misströsta? Bara dra på volymen och pressa.

Jobb imorgon bitti, och vi hoppas att kupévärmaren funkar.

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0