Soaked in red for what she saw

Tisdag och dags för konserrrrrT! Drog ju som sagt på Bullet For My Valentine med Erik igår, och det var ju helt klart värt besvär och pengar. På väg till Globen lyckades vi hamna i en grupp AIK:are, som vi hängde på (eftersom alla runt Globen skulle till Annexet), innan vi insåg att AIK ju spelade hockey samtidigt. Så vi tog oss till Annexet istället, och hängde av oss jackor och ställde oss i kö. Väl inne var det en timmes väntan innan Funeral For A Friend spelade i någon halvtimme. Och sen BFMV. Och det var bra, riktigt bra. Men som Aftonbladet skrev, de har inte riktigt så många bra låtar som ett band behöver för att fylla en ansenlig spelning. Men det de spelade, spelade de riktigt bra. Och vi hoppade och studsade och skrek, som alla andra. Även om jag var en av de som höjde medelåldern ett snäpp (men jag var inte äldst!).


Efteråt tog vi oss till McDonald's för att få oss livsviktig milkshake, men insåg rätt snabbt att vi inte skulle hinna sitta kvar om vi skulle hinna med 00.10-bussen hem, så vi skyndade till tunnelbanan... Och missade tåget med 5 sekunder. Då bestämde jag att vi skulle ta en taxi, vilket vi gjorde. Och sen var jag hemma. Schwoop!

Tydligen var jag så härligt slut i kroppen, efter att ha jobbat morgon och avslutat 19 timmar vaken med att studsa runt som en idiot, så jag lyckades sova till 14.20, vilket ju tyvärr var när jag skulle börja jobba. Inte trodde väl jag att jag skulle behöva ställa klockan för att gå upp till 14, när jag normalt vaknar innan 11. Nåja, det blir helt klart alarm i morgon, även om jag troligtvis inte kommer sova lika länge. Men bäst att ta det säkra före det osäkra.

Nu blire chill och teve.

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0