A dozen days to daze

Jovars, jobbhelg nu då, och det har varit en spännande dag, minst sagt. Vi snackar bajs på toan, tokfylla däck med luft, trasig automattvätt. Lite allt möjligt, med andra ord. Vi får hoppas att morgondagen inte bjuder på riktigt lika mycket händelser, utan blir lite lugnare.

I måndags, ja, då var jag på Danderyds Sjukhus för att kolla ultraljud på mitt knä. Det tog ungefär 1½ timma totalt, där jag först låg ner, sen satt upp, och till sist stod upp. Jag fick inget direkt klargjort på plats, men snappade upp att det var saker som inte riktigt stämde i ådrorna ovanför knät, och kanske lite under också. Så vi får se vad som händer, men det blir kanske någon form av operation. Spännande!

I övrigt försöker jag som bäst bli av med min hosta, och det går faktiskt rätt bra nu. Jag behöver i alla fall inte använda mig av värktabletter för att bota huvudvärken som kommit av hostan, så det är positivt. Riktigt synd att jag missade brorsans 50-årsfest förra helgen dock, kändes inte så roligt. Men det hade sugit att sitta och hosta skallen i småbitar bland massa folk.

Och på måndag! På måndag, gott folk! Då blir jag troligen av med gipset for good. Jag har nu haft det i två veckor till, så att det blir 12 veckor totalt. Det känns bra (vilket det i och för sig gjorde för två veckor sen också, innan gipset togs bort), så det känns inte som att det kan bli på något annat sätt. Det känns knappt att jag haft det så länge, men så är det.

Ska också passa på att klippa håret på måndag, något jag knappt ens har råd med, men jag vill att det ska bli schysst gjort, även om min kära mor har sagt att hon kan göra det. Så det blir bra det med.

Jag ska passa på att lägga upp en bild senare på mina tokschyssta polisonger jag odlat. De är inte perfekt än, men det dröjer inte länge förrän de blir det, och då jävlar! Då blir det polisongrace! Vad nu det är...

Nu blir det slapp, snart mat, och sen mer slapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0