I can go with the flow

Ibland hatar jag CashGuard. Som när det strular när man ska stänga så att man inte kommer ifrån jobbet förrän 22.35 (normal tid runt 22.15). Så nej, usch. Men nu är jag hemma, med saft och kanelgifflar i högsta hugg. Jag hade ju egentligen velat svänga förbi Mobergs för att kolla på Johnossi som spelar, men pallar helt enkelt inte. Det blir ju rätt tidigt imorgon också, eftersom jag ska vara i Skepptuna runt nio på morgonen. Och eftersom CashGuard strulade hade jag tänkt svänga förbi jobbet innan, så det blir runt åtta, vid öppning. Spännande.

Varför Skepptuna imorgon? Jo ser ni, det är dags för rally igen! Den här gången blir det lite mer åka än förra helgen, och Jaeger har utlovat åka av, så vi hoppas på bra körning och totalseger. Föräldrarna kommer ju och kollar också, så det är lite roligt. Egentligen borde jag faktiskt bara gå och lägga mig, för att få bra med sömn, men just nu måste jag varva ner lite.

Min DVD-spelare har börjat strula också, och är påslagen och laddar, utan att bli klar. Självklart kommer den ihåg det om man drar av strömmen, och det funkar inte att trycka på någon knapp heller. Riktigt irriterande, och nu är sladden ur, för det ljudet som den ger ifrån sig är omöjligt för mig att somna till. Eller ja, nuförtiden går det rätt bra för mig att somna, men det är fortfarande störande.

På tal om sovande, så har jag på senaste tiden försökt mig på att vakendrömma, vilket inte är helt lätt. De senaste kvällarna har det bara inneburit att jag somnat riktigt snabbt istället, vilket i och för sig inte är helt fel, men inte riktigt det jag vill uppnå. Det roliga är dock att jag börjat kunna somna på rygg, vilket jag aldrig kunnat annars. Då rensade jag förvisso inte hjärnan som jag gör nu, men jag kunde verkligen ligga riktigt länga då utan att somna. Hur som helst, vakendrömmandet går trögt, och jag har egentligen bara ett lyckat tillfälle, och då var det mest att det inträffade under en vanlig dröm, och inte som en direkt effekt av att jag gjorde rätt innan jag somnade. Men men, jag fortsätter försöka!

Nu blir det lite mer Queens of the Stone Age, och sen lite bokläsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0