Sådekangå

De gick hyfsat på sjukhuset idag, även om de som var hos röntgen innan mig tog extremt lång tid på sig. Jag skyller på farsan som var med, för han verkade vara en sån som ska prata med allt och alla. När jag kom till ortopeden efteråt stod han och hans son och snackade med någon, något som säkert gjorde att det tog ännu längre tid för mig.

Jag hade ju hoppats att det skulle kännas hyfsat bra när gipset togs bort, men det gjorde faktiskt riktigt ont i handleden. Kanske inte så konstigt i och med att jag inte rört på den på drygt 10 veckor. När jag sen kom till ortopeden hade det börjat göra lite mindre ont, men när han tryckte så hårt han kunde i sidan gjorde det ont, vilket han tydligen tyckte var lite konstigt, eftersom röntgenbilderna såg bra ut.

I vilket fall som helst blir det två veckor till med gips, den här gången lila. Sen får vi hoppas att det känns tillräckligt bra för att slippa gipset. Det var också riktigt skönt att byta gips, med tanke på att det var riktigt äckligt under, en massa hud och skit som jag var tvungen att skrapa bort... Inte najs!

Nu blir det tredje arbetspasset sen återkomsten, sen lite vila imorgon.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0