Vitt vitt vitt

Så var snön här, gud vad underbart! Eller, nu ska vi inte vara så glada, för jag har ju trots allt inte satt på vinterdäck än, så att ta sig till jobbet kan bli spännande. Men jag har planerat att ta en lite enklare väg, utan uppförsbackar och vägarbeten, som knappt tar längre tid, så det blir nog bra skit. Och ja, jag har vinterdäcken i bilen för att få de omlagda på direkten. I och med att jag troligtvis ska köra landsväg sent ikväll, känns det rätt viktigt att få på dem. Varför då? Jo, för imorgon är det förhoppningsvis rally i Linköping (kanske med snöchans, som det ser ut), så då blir det att sova hos Jaeger. Sen kanske det blir på söndag också, då i Örebro. Eller så blir det inget alls, om inte bilen blir klar. Men det är inte något vi pratar om.

Annars är det extrapass på jobbet idag, klockrent för lönen i november. Kanske till och med får något nästa vecka också, vilket inte skulle vara fel. Vi får se. Det jag i alla fall vet är att jag får 0 kr i lön på måndag, så de pengar jag har ska räcka en månad. Det kommer bli riktigt tufft, men det är bara att leva snålt som gäller. Det ska nog gå alldeles utmärkt, hoppas vi.

Nu ska jag tvätta klart.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0