Wroooooom!

Började egentligen inlägget med att skriva att helgen var på väg mot sitt slut, sen kom jag på att det är måndag och att helgen redan är slut. Hua. Nå, vad har jag hittat på då?

Det blev ju inget rally i lördags, lite på grund av bilen, men mest på vädret och att det var i Linköping, så det kändes lite mindre värt det. Jag passade då istället på att göra rent sommardäcken, eftersom jag inte hann det i fredags när jag bytte till vinterdäcken.

Men igår var det dock rally, i Örebro, och det var en rätt snabbt avklarad historia. Med de avanmälningar som tydligen hade gjorts, var det 35 ekipage som kom till start, vilket borgade för en tidig hemfärd. Vi var tre ekipage i klass E, men vi visste inget om motståndet, så det var helt enkelt bara att göra sitt bästa. Efter första omgången låg vi 10 sekunder före tvåan, efter andra omgången 12,5 sekunder, och det kändes rätt säkert. Men för att inte riskera någonting beslutade vi oss för att ta det lite lugnare på den första halvan av banan som var i betydligt sämre skick på grund av vädret (gropigt och lerigt), vilket gick rätt bra, så bra att tredje omgången blev vår snabbaste (kanske mest på grund av motorstopp i första och lite kris i början på andra), och då de som låg tvåa fick motorras och bara kunde köra större delen på första växeln fick vi en totalttid som var runt 39 sekunder före dem. Kassaskåpssäkert? Jovars. En stor pokal blev det, och en hink med massa onyttigheter från ICA.

50 mil tur och retur för 6 km körning. Ibland är man lite efterbliven, men kul är det!

Idag har jag mest haft ont i huvudet, men jag jobbar kväll imorgon, så det känns rätt skönt ändå. Jag vet att jag inte behöver passa någon tid imorgon bitti, utan kan sova länge om jag känner för det. Det kunde jag i och för sig idag också, men det blev ändå inte längre än 9.30. Jag börjar helt klart bli gammal, så sant som det är sagt!

Annars är det budgetleverne som gäller den kommande månaden, då jag har 1800 att leva på. Det finns andra pengar att ta av, men det är pengar som är undanlagda till att betala av lån, så det är ju egentligen inte pengar jag har. Nåja, det ska nog gå vägen, jag kan ju trots allt leva snålt om jag vill.

Nu blir det chillaxa.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0