Dagen efter

Självklart, självklart, självklart, måste även jag skriva om valet. Detta kaotiska val, som blev som... Ja... Som jag trodde att det skulle bli, faktiskt. Alliansen vann och Sverigedemokraterna tar plats i riksdagen. Det var faktiskt ungefär så jag trodde det skulle gå, att det skulle bli riktigt jämt mellan partierna, som det alltid blir.

Sen är ju SD det "roliga" som hänt. Nämligen bestörtningen hos alla som inte verkade tro att de skulle bli invalda. Med tanke på de sittande partiernas ignorans inför detta faktum, är det faktiskt inte så konstigt. Partier som SD växer och blir starka av att etablerade partier stänger dem ute. Då kanske Feministiskt Initiativ och Piratpartiet borde fått fler röster? Njae, de har ju ingen intressant valfråga, som ju invandringen är. Sverige har alltid innehållet många smygrasister som nu kommer till sin fulla rätt, i och med ett "legitimt" alternativ till de övriga partierna.

Jag har hört många argumentationer om att SD "vågar ta upp" invandringsfrågan, eftersom de finns, enligt de, ett problem i dagens Sverige. Vi har för många invandrare, för många muslimer, islam är farligt, julafton är hotat (sagt av SD-politiker). SD försöker dölja allt genom att prata om aktivt stöd för asylsökande i deras egna hemmaländer, vilket ju låter bra, men ingenting om hur detta ska lösas rent praktiskt.

Sen är det ju också så, att mer eller mindre alla åsikter SD har, finns i de andra partierna, i båda blocken, så egentligen skulle de som röstade på SD kunnat rösta på ett av blocken, men men...

Nu pratar vi inte om det, jag är nöjd med mina röster på de rödgröna, men hoppas nu på lite mer fokusering från inte minst S, då det helt klart saknats sådan, när egentligen allt snack handlat om utanförskap och skatter. Viktiga frågor, absolut, men knappast något ett parti vinner ett val på.

Annars då? Njae, inte mycket, men imorgon, då blir det häng med Samantha, för vi ska kolla på bio. Det ska bli mucho kul, eftersom vi ska kolla på Resident Evil, helt fabulöst, liksom! Och det är ju inte helt fel att träffa Samantha heller.

Jag kanske drar förbi jobbet också, innan, men jag har inte riktigt bestämt mig. Man kan ju liksom chilla lite, kanske göra någon inventering, kolla om det kommit några roliga varor etc. Det blir som det blir.

Nu blir det nog fasiken sängen, toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0