Back and forth, here I go again

Efter påtryckning på påtryckning på ännu en påtryckning är det dags! Blogguppdatering!

And the crowd goes wild!!! Wooooooossshhh!!!

Yes! Här är jag, bigger, better and more awesomelicious than ever!

Eller... Va fan... Jag är nog samma gamma vanliga faktiskt, och inte ett dugg visare. Eller ju, inte glida ledstänger på båtar med mer än 1 promille i kroppen. Inte bra.

Jag har ju, som sagt, misshandlat mig själv, med fyra stygn i höger ögonbryn, fem stygn mitt på hakan (som än så länge inte ser ut som tidigare) samt två brutna ben i höger hand och arm. Självklart bröt jag båtbenet, istället för bara radius, vilket innebär en läktid på 12-16 veckor (och jag har klarat av 8 veckor i skrivande stund), medan enbart radius ligger på ungefär fyra veckor. I och för sig är det bra att jag bröt båtbenet, i och med att radius nu kan läka ännu bättre, men ändå!

Det positiva? Jag fick godkänt från Försäkringskassan idag, så jag får sjukpenning, vilket ju är en sten mindre från bröstet. Samtidigt börjar det kännas riktigt bra i armen, och jag kan vrida bra mycket mer på den än vad jag kunde för fyra veckor sen. Så det är ju helt klart på rätt väg. Jag ska till ortopeden den 4:e oktober för att röntga igen, och med lite tur kanske jag blir av med gips redan då. Ni får alla hålla tummarna för min skull. Lova!

In other news: Förra veckan blev det rallyåkning i Kolsva med Jaeger, en sprint om tre sträckor, men ändå med tidkort. En liten mix med andra ord. För Jaeger var det återhämtning efter rullningen (med mig) i Nyköping, då han behövde skaka av sig lite rädsla, och det gick över förväntan måste jag säga. Efter de två första sträckorna låg vi på femteplats, med ett antal sekunder till de tre framförvarande ekipagen. Efter att vi kört tredje sträcken (som kändes riktigt bra) stod vi och väntade på att en kvinna skulle fylla i tiderna för tredjesträckan och totaltiden (som slutplaceringen baserades på), och ju fler hon fyllde i, ju bättre såg det ut. Till slut hamnade vi på en hedrande andraplats, vilket trots allt kändes riktigt bra. Så det blev pokal för oss båda, en riktigt fin faktisk!


Fin va? Och så finns det såklart lite filmbevis från tredjesträckan.

Snajsigt, right?

Mera då? Tja, för två helger sen var det kräftskiva med fotbollslaget, och det var såklart tokroligt. Camilla hängde med som understöd, och klarade det med bravur. Inga direkta skandaler att rapportera, och jag var kung i baren (bakom baren alltså), när jag "lurade" på folk massa dricka de egentligen inte ville ha. Bra skit!

Måndagen efter (alltså förra veckan) var det dags igen (och jag hade knappt återhämtat mig från lördagen), kick-off med OKQ8 Barnens Ö, runt 60 personer. Det inleddes med fyra stationer aktiviteter, och sedan mat, och sedan supa. Inga skandaler att hitta där heller faktiskt, men jag, Camilla, David och Chrille öste järnet i alla fall. Eller ja, jag och Chrille i alla fall. Thomas och Oskar orkade inte hela kvällen och drog hem redan innan tio på kvällen. Men va fan, det var party i alla fall.

Idag kom jag hem från biokoll med Samantha, nämligen Toy Story 3. Vi kollade på den i 3D, vilket så klart var överskattat, som vanligt. Men filmen var dock riktigt bra. Pixar har helt klart blivit ännu bättre sen Toy Story 1, som jag inte kommer ihåg som något direkt speciellt. Massa humor och bra animeringar, helt enkelt.

Nu... Får ni inte mer, men ni får kanske mer uppdateringar lite oftare. Vad sägs om det? Tummen?

Tummen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0