Dance with the man, shake his hand, shine his shoes

Då var man 7500 kr rikare då. Eller ja, sanning med modifikation... Skyldig Jaeger 6000 och tankade bilen för 800 samt bjöd föräldrarna på mat som kostade runt 300. Kvar? 400 spänn. Men vad fan, jag får ju bra lön på fredag, och jag får betala mer eller mindre allt. Vilket betyder runt 3000+ som kan gå till vad som helst, mat exkluderat. Livet leker! Och det blir bra lön nästa månad också. Ser jag till att jobba på bra i mars också, kommer jag ha det riktigt förspänt ända fram till augustilönen. Kan det bli bättre? Det vete fan.

Som sagt, bjöd föräldrarna på mat igår, lite kycklingwok, sådär. Inget spektakel, redig wok bara. Det är lugnt, jag bjuder. Liksom. Gott och uppskattat, räckte till matlåda till idag, inga konstigheter. Vi gör så i min familj. Det är standard. Just.

Läste i tidningen idag att de börjat snacka om licensavgift för alla som har internet på dator och mobil, eftersom man ju faktiskt kan kolla på SVTPlay gratis då. Med hänvisning att liknande system finns i bland annat Tyskland och är på gång i andra länder. Är det inte dags att inse att alla kanske inte vill betala för mycket av den flummiga skiten som SVT visar? Och som kanske inte är intresserad av det andra? Som det också stod, är det ju inget fel på folks betalningsvilja, antalet har ökat med 15 000 de senaste året, så vad är problemet? Är SVT pengagirigt? Finns det högt uppsatta som känner att de har för lite lön? Jag förstår inte. Det kan väl knappast vara svårt att knyta ett konto till avgiften, som man använder för att logga in med på SVTPlay, om man har betalat avgiften. Problem solved, liksom. Men nej, vi kräver avgift av alla människor. Jag skulle personligen inte bli ledsen om jag inte fick kolla på SVT, eftersom antalet gånger det händer är lätträknade. Det skulle inte vara någon större förlust.

Anyway. Nu blire chill resten av kvällen. Imorgon ska jag försöka ta mig förbi gymet efter jobbet, och kanske ta årets första solariesolning. Det ska blir sweet. Vi kör på det, va?

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0