Remember who you're fighting for

Det har ju skrivits en hel del om elpriser och sånt nu på sistone. Aftonbladet har konfronterat Maud Olofsson, som kommit med sköna kommentarer om hur man ska spara. Familjer sparar, men det funkar ändå inte; priserna är fortfarande för höga.

För min del förstår jag inte hur folk tänker. Har man inte råd att bo där man bor, då flyttar man. Det är dyrt att bo i hus med egen elförsörjning, speciellt när det är direktel, det måste man förstå när man flyttar. Skaffar man sen barn och jobbar deltid/lågavlönat, då går det inte runt, så enkelt är det. Krävs det sedan mer el under en period, eftersom det är kallt etc, då slår det ännu hårdare, men sånt måste man se till att spara pengar till.

Nu är det säkert så att elpriserna är för höga i vilket fall som helst, men det här är ännu en i raden av tillfällen då folk ondgör sig över att de inte har råd att bo där de bor, och i nästan vart enda fall handlar det om villaägare. Det är inte billigt att bo i villa. Dags att vakna, kompisar! Om det är alldeles för dyrt, flytta till en bostadsrätt, där kan jag garantera att elkostnaderna är betydligt lägre, eftersom du troligtvis inte behöver betala för uppvärmning, då det ingår i avgiften. För mig är lösningen enkel, och de flesta av de som har problem, har troligtvis inte tvingats till sina boenden, utan valt det självmant.

Så nej, från mig får de ingen kärlek.

Men elbolagen borde helt klart se till att sänka priserna, och skatten på el borde helt klart sänkas. Inget snack om den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0