Hypnotize Go

Äntligen måndag! Eller vad säger ni, kissekatter? Är det inte underbart?

Helgen har varit fin, tackar som frågar. Åkte ju rally i lördags, i Grängesberg, en liten bit bort. När jag åkte till Jaeger i fredags var det runt 5-10 minus på termometern, inget att snacka om, liksom. När vi gick upp vid 6 på lördagen stod den på 26 minus. Inte okej. Inte okej någonstans. Snoret frös så fort näsan kom över farstutrappen, och det finns få tillfällen då kupévärme är så välkommet som då. Det blev ju dock inte varmare förrän framåt 11-tiden, och då hade vi ändå varit på plats dryga timmen. Kort sagt startade inte bilen på släpet, och inte heller med hjälp av startkablar. Som tur är gick det bättre när den blev igångrullad medelst bogsering, och efter det var det inga problem på den fronten. Men fyr i helvete vad kallt det var. Usch. Men våren är på väg, säger de. Plusgrader till helgen. Jo jag tackar.

Rallyt då? Jovars. Oflyt som bara den på SS1, då vi fick veta av en förbipasserande i starten att vi hade punktering på höger bakdäck. Med runt 3 minuter kvar till start. Inte okej. Inte alls. Så det blev lite springande, lite snabbt byte, men sen iväg i alla fall. Efter cirka en femtedel av sträckan fick vi punktering igen. På samma däck (eller ja, det däcket låg ju i bagaget, men det vi bytte till). Inte okej. Som tur är var det ju bak, så med framhjulsdrivet blev det inte så stora problem, och vi kunde köra resten av sträckan utan att bli ifattåkta (vi fick starta framför en Grupp H-bil, något bättre än vår). Dock var ju tiden minst en minut för dålig för att göra oss konkurrenskraftiga i slutet, och med tanke på att några andra ekipage var något bättre trots att vi kunde byta däck i service så får ändå slutresultatet ses som positivt. Femteplats totalt i Grupp E, av åtta totalt. Vi skulle fått en pokal, men eftersom vi var färdiglastade och det tog alldeles för lång tid, valde vi att åka hemåt.

Det var ju också andra gången med noter, och den här gången gick det bra mycket bättre. På SS1 lyckades jag bläddra förbi ett blad, och i början av tredje var det riktigt mycket upp och ner, vilket gjorde det lite svårt att hålla koll exakt var man var bland raderna, men resten av trean gick bra. Vi hittade att bra flyt, och förhoppningsvis går det ännu bättre nästa gång. Dock strulade det även för oss med tidkortet, något jag får ta på mig. När vi hade parkerat efter målgång, och gick för att kolla resultatet, stod det att vi inte var prisbedömda, något som kändes mycket konstigt, eftersom tidkortet varit okej. Så vi kollade med sekretariatet, och fick då veta att vid tidkontrollen på SS2 hade det på något sätt smugit in en extra timme på vår tid. Jag hade ju ingen tanke på att något sånt kunde hända, eftersom vi var där i tid, och allt var schysst. Så nu har man lärt sig en värdefull läxa till nästa gång. Kolla tidkortet ordentligt!

Några bilder från the action:



Nåja, jobb i söndags, sjukt opepp. Lite skönare med jobb idag, dock. Sen är jag ledig imorgon, så det kan ju inte bli bättre, faktiskt. Jag tänker bjuda mina föräldrar på mat imorgon, eftersom de var snälla och sa åt mig att skicka in sjukintyg till Länsförsäkringar, eftersom jag då kunde få ut ersättning för sveda och värk. Jag trodde jag skulle få runt 1500 kanske. Jag får 7500. Och kan få mer om jag skickar in bilder på mitt ärr på hakan. Så det tackar vi för. Med lite mat. Wok blir det. Mums!

I övrigt inte mycket. Alls. Trött. Mer saft. Och chips. Visst?

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0