Can you feel it, the heat, the energy

Aloha, blogget. Massor att rapportera om! Säger vi. Eller njae, kanske inte riktigt.

Kom hem från Östersund igår, efter att ha hjälpt Samantha att flytta till sin nya pojkvän. Det hanns med lite umgänge också, vilket var riktigt trevligt. Eftersom föräldrarna följde med, blev det att sova på hotell, vilket innebar hotellfrukost, inte helt fel liksom. I söndags traskade vi på stan, fikade, spelade Wii, käkade tacos och kollade på film (måste komma ihåg att ladda ner Machete så att jag kan se klart slutet). Och snackade. Helt klart en värd dag.

Börjar bli lite irriterad på att jag inte fått mitt nya körkort än, än mindre fått någon information om det skulle vara så att det inte är godkänt, något jag hoppas inte skulle vara fallet, i och med att bilden kanske inte var perfekt. Men ändå! Då borde jag väl få veta det? Slängde i alla fall iväg ett mail till Transportstyrelsen idag, som jag hoppas få svar på imorgon, och om jag inte fått det imorgon... Då får vi hoppas att jag har ett pass som är aktuellt, annars måste jag skaffa ett ID-kort, vilket ju kanske inte känns så värt det...

Och japanskan går framåt, även om det är svårt. Börjar så sakteliga lära mig alla hiragana-tecken, vilket betyder att jag snart kan 46 av totalt över 2000 tecken, räknat med kanji. Så... Visst... Det går bra. Nej då, jag insåg ju från första början att det skulle ta tid, men jag märker ju redan nu att det går framåt, så det känns bra.

Riktigt skönt med pengar på kontot också, även efter att jag betalat tillbaka till Jaeger. Så framtiden ser bra ut! Och ännu bättre med rally på lördag (hoppas vi, om de inte är stingsliga på giltigt leg, något jag måste ringa om imorgon, om jag inte fått det än), då det bär av norrut igen, upp till Sandviken (eller Järbo, mer bestämt). Kul kul!

Nu blir det någonting, i alla fall inte diska...

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0