Moving on to 11

Jahapp, jobbhelg till ända, och nu är det bara chill som gäller resten av kvällen. Har faktiskt inhandlat lite awesome mat, nämligen rostas, som ska avnjutas med potatismos och bearnaisesås. Hur gott kommer inte det att bli?

Tog upp japanskan igen igår kväll, och tja... Det går framåt, men långsamt. Dessa jävla Hiragana-tecken är knöliga att få in i skallen, men snart så! Har funderat på att skriva ut ett papper med alla Hiragana och Katakana, så att jag kan sitta och plugga in de på det sättet. I boken sitter de så nära översättningen, så det blir svårt att köra de som glosor. Och sen ska jag fixa en text som innehåller så många som möjligt av alla tecken, helst alla "grund"-tecken, och köra den i både Hiragana och Katakana, för att verkligen kunna trycka in skiten i huvudet. Så ja, det kommer nog bli bra det här.

Nu kanske jag inte är så sugen på att åka till Japan, med tanke på jordbävningen, men ändå!

Måndag imorgon, yay!

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ge mig gardinerna! Och en iphone 4!

2011-03-15 @ 20:58:33
URL: http://babyfirefly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0