Today is the first day of the rest of our lives


dag, har jag bestämt, är första dagen i resten av mitt liv (herp de derp). Med det menas att jag fan ska ta och styra upp vissa saker. Först på schemat står lägenheten, och inte bara vardagsrummet, utan alla rum.



Ser väl sådär ut, va? Men skillnaden med den här gången, är att jag fan ska se till att hålla skiten rent. Jag hade en bra grej för ett tag sen, med att diska i samband med matlagning, när saker ska koka till exempel. Men det har gått sådär med det. Men nåt ska göras.

I vardagsrummet blir det hård disciplin också, ska inte bara städa nu, utan rensa, och sortera, och kasta gamla saker. Det är också dags att fixa min pärm, som jag fick i inflyttningspresent, det vill säga för tre år sen i sommar. Som har stått orörd. Den ska fixas, så att jag får lite ordning på alla mina papper inför framtiden.

Nästa grej är frukt! Det är dags att börja äta ordentlig frukt, åtminstone några gånger om dagen, istället för all skit jag tar med mig från jobbet. Så idag köpte jag ett gäng äpplen, bananer och clementiner. Det ska också bli bra skit. Samma sak på jobbet, för den delen. Hellre att jag lägger pengar på en banan istället för godis till maten. Helt klart.

Sen var jag på Folktandvården idag också, och tänkte boka tid för att dra ut visdomständer. Själv tänkte jag att, "Vafan, ta alla tre på en gång!", men det var tydligen inget alternativ, det verkar vara svårt att klara av mer än en per gång. Hur som, så fick jag där och då ta lite röntgenbilder för att läkaren skulle få en bra bild hur det såg ut, och imorgon ska jag tillbaka för att snacka med en läkare om de lugnande tabletterna jag vill ta, i samband med ingreppet, eftersom jag gärna inte bara kör med lokalbedövning. Man ska tydligen fasta och sånt, men det är inga problem för mig, jag käkar ju knappt ändå, så.

Sen svängde jag också förbi InterSport, eftersom jag la märke till presentkortet jag fick av ena brorsan med familj i julklapp. 400 kr, liksom. Så det blev nya träningskläder, samt ett packe med strumpor, när jag ändå var där.


Jag menar, hur snygga är inte byxorna? Och de var på extrapris! Nu kan man träna in style.

Som ni kanske ser har jag klippt mig också, vilket var dagens första projekt. Bra resultat som vanligt, och idag passade jag på att köpa vax för styling, eftersom jag börjat tröttna på mitt gelé och spray. Nu fan ska skiten göras rätt!

Så, japp. Nu jävlar bär det av. Mot en ny tid! Det kommer garanterat bli bra avföring, det lovar jag er.

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0