Welcome to electric avenue

Kudos till ni 3-5 personer som slaviskt verkar följa min blogg. Ni är underbara! Nu får ni en riktig uppdatering för en gångs skull, bara för att jag har tråkigt.

Största anledningen till att jag inte har uppdaterat är för att jag är förkyld, men på bättringsvägen. Och då blir jag lite... Off. Speciellt som jag måste pallra mig till jobbet och utstå timmar av snörvlande och snytande. Inte riktigt okej. Nu är jag ju tillräckligt mycket man för att ändå utstå denna pärs, men energin vill inte direkt flöda, och bloggen blir rätt ointressant då.

Hur som, det var ju lite rallytävling i helgen, då vi begav oss till Järbo för att åka i skogarna. Tredje tävlingen med noter, och jag måste säga att jag känner mig mer och mer inne i det. Jag tappade väl egentligen bara bort mig en gång, men det var bara en rad, så jag kom snabbt rätt igen, samt att jag läste fel två gånger (om jag kommer ihåg rätt). Och flytet sitter mer och mer, även om det verkar komma som mest på sista sträckan. Men det betyder förhoppningsvis att vi närmar oss en bra rutin, och ett bra samspel.

Vi hade som mål att slå de två A-förarna i Grupp E som var med, något som skulle varit otroligt skönt. Tyvärr räckte det inte riktigt, inte den här gången heller. Sex sekunder efter tvåan, och över halvminuter efter ettan. Vi hade en totaltid på runt 39 minuter dock, så sex sekunder är ju inte så mycket, men fortfarande ordentligt irriterande. Vi hade ju tyvärr några tillfällen då vi stod stilla och förlorade viktiga sekunder, så vi vet ju i alla fall att körningen inte är problemet. Så med ännu mer rutin med noter, och färre kriser, så kommer det här att bli bra skit i framtiden.

På kvällen i lördags blev det dags för lite party party, något jag inte gjort sen nyår. Huvva! Snackade ihop mig med Camilla, som ändå inte verkade ha något bättre för sig, så drog över till henne och Andreas och började blanda groggar direkt. Inget mesdricka först här inte! Och ja, ni... Jag skulle gärna berätta allt som hände den kvällen, om jag så bara kom ihåg vad som hände. Tydligen har jag minnesluckor involverandes: 1) Ligga och kravla på golvet hemma hos Camilla och Andreas 2) Stöta (rätt ordentligt) på taxichaffisen på väg till krogen (och bli irriterad när en kille ville ha taxi när vi kommit fram) 3) Att Camilla frågade om jag skulle med dem hem vid 02.40, säga nej, för att sedan gå strax efter och ringa henne för att fråga var de var 4) Vad jag pratade om med tjejen som jag delade taxi med, halvvägs hem 5) Att jag pratat (osammanhängande) med båda Camilla och Andreas i taxin sista biten hem. Så... Ja. Kristofers återtåg på fyllescenen är fullbordat. Nu behöver jag inte dricka på ett halvår känns det. Nej då, jag hade ordentligt roligt, så det blir nog party party nästa löningshelg också.

I måndags åkte jag och föräldrarna till IKEA för att handla saker till mitt badrum, som jag börjat bli lite trött på (jag hatar spegelskåp). Jag tänkte, helt enkelt, att det går att piffa upp det med rätt enkla medel, så på inköpslistan stod: 1) Spegel 2) Lampa/lampor 3) Skåp och 4) Hylla (helst med hängare). Och som jag hittade det!



Efter en hel del snickrande och trixande (vem behöver en elektriker när pappa Birjer fixar skivan?), blev det ju riktigt bra, eller hur? Nu ska det bara till lite kabellage runt sladdarna från lamporana, men i övrigt är det ju helt enkelt en dröm! Det enda andra jag skulle vilja få gjort, är att få strömbrytaren på insidan av badrummet, något som kanske kan fixas när jag ordnar upp hallen. Det finns redan ett hål, som jag antar har varit till för det. Sen så klart en duschkabin, men det kostar lite väl mycket för att kännas aktuellt, inte innan köket i alla fall.

Annars har det, som sagt, inte hänt mycket den här veckan. När jag inte jobbat, har jag legat i sängen och tyckt synd om mig själv. Som tur är håller snuvan på att bli bättre, så med lite flyt kan jag fortsätta med mitt lägenhetsröj på måndag, utan att det känns som att huvudet är kört genom en mangel.

Nu blir det lite film på TV, verkar det som. Pineapple Express!

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0